BMW Büyük Bir Hamle Yaptı! Elektrikli Otomobillerin En Büyük Sorununu Çözecek!

BMW Büyük Bir Hamle Yaptı! Elektrikli Otomobillerin En Büyük Sorununu Çözecek!
BMW, Münih dışındaki Hücre Üretimi Yeterlilik Merkezinde katı hal bataryaların yapımı için bir lisans aldı.

Lityum iyon veya lityum polimer pillerde bulunan sıvı veya polimer jel elektrolitlerin aksine, katı hal bataryalarında katı elektrotlar ve elektrolitler kullanılır. Katı hal bataryaları; Lityum-iyon türevleriyle ilgili yanıcılık, düşük voltaj, dengesiz katı-elektrolit ara faz oluşumu ve düşük döngü performansı dahil olmak üzere birçok sorunun bu bileşikte potansiyel çözümlere sahip olduğu düşünülmektedir.

BMW, Katı Hal Batarya Yatırımlarını Artıracak

Özellikle otomobil üreticileri son zamanlarda katı hal bataryalar konusundaki çabalarını yoğunlaştırdı. BMW kısa süre önce bu sorunu çözmek için Solid Power ile birlikte çalıştığını açıkladı. Bu ittifak artık çok daha büyüyor. Yeni sözleşme uyarınca, otomobil üreticisine Münih yakınlarındaki Hücre Üretimi Yeterlilik Merkezinde (CMCC) tamamen katı hal bataryalarının (ASSB) montajı için bir prototip hattı inşa etme izni verildi. BMW, prototip hattını devreye almadan önce hücre üretim süreçlerini optimize etmek istiyor, bu nedenle Solid Power'dan gerekli eğitimi vermesini istedi.

bmw-ix-1.webp

Bavyeralı otomobil üreticisi, yaptığı basın açıklamasında, ASSB donanımlı bir prototip aracı 2025 yılına kadar hazır hale getirmeyi hedeflediğini belirtti. Solid Power, yıl boyunca test için hücreler sağlayarak bu çabaya katılacak. BMW ayrıca, önümüzdeki yıllarda otomobillerini destekleyecek olan Neue Klasse platformunun mimarisine katı hal bataryaları da dahil ediyor. Alman firmasının katı hal bataryalı ilk modelini ne zaman piyasaya süreceğini tahmin etmek son derece zor. BMW bunu bir süre daha erteliyor gibi görünüyor.

BMW'nin yuvarlak hücreli Gen6 bataryaları, yeni nesil batarya teknolojisinden önce gördüğümüz ilk batarya olacak. Yeni Gen6 prizmatik hücreler, mevcut Gen5 prizmatik hücrelere göre %30 daha hızlı şarj, %30 daha fazla menzil ve %20 daha yüksek enerji yoğunluğu vaat ediyor. Katı hal bataryalarını deneyen bir başka şirket olan Toyota, ilk aracını 2025 yılında piyasaya sürmeyi planlıyor.

BMW, Ön Izgara Tasarımında Sınırları Zorluyor

Birçok BMW hayranı Alman markanın yeni otomobillerinde çok büyük böbrek ızgara kullandığını düşünüyor. Görünüşe bakılırsa şirket burada durmayacak. Söz konusu patent BMW'nin gizli farlara sahip sıra dışı bir ızgara tasarladığını ortaya koydu. Şirket, ızgara ve farları ayrı ayrı monte etmek yerine bunları birleştirme düşüncesinde. Ön panel LED ışıkları kullanarak farklı desenler segileyebilecek. Ayrıca farlar ihtiyaç duyulana kadar gizli kalacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.