CHP CNNTürk'ü Boykot Ediyor | Boykot'un CNNTürk'e Maliyeti Ne Kadar?

CHP CNNTürk'ü Boykot Ediyor | Boykot'un CNNTürk'e Maliyeti Ne Kadar?
Chp'den Cnn Türk'ü Boykot Çağrısı.

Chp'de Tuncay Özkan yapmış olduğu basın açıklamasında CHP'nin CNN Türk'e karşı boykot kararı aldığını açıkladı. Tuncay Özkan, "CNN Türk kanalının 31 Mart yerel seçimlerinden bu yana iktidarın reklam ajansı gibi çalıştığını" söylerken, "Yurttaşlarımıza CNN Türk yayınlarını izlememelerini, çocuklarına izletmemelerini tavsiye ediyoruz" dedi.

CNNTürk'ün tamamıyla iktidara yönelik haber yapmasından ve gerçekleri öğrenilmesine yönelik değil bir propaganda kanalı gibi çalıştığını belirten Özkan CNNTürk Yayınlarının izlenmemesini istedi.

Bunun üzerine İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı  Ekrem İmamoğlu 12 Şubat'ta Ahmet Hakan ile Tarafsız Bölge'ye  konuk olacağı programı parti kararından sonra iptal ettiğini duyurdu.

Boykot'un CNNTürk'e Maliyeti Ne Oldu?

CHP'nin almış olduğu boykot kararından sonra öncelikli olarak gözler CNNTürk'ün Twitter sayfasına çevrildi. Twitter'da yoğun bir şekilde CHP'liler takipten çıkarırken CNNTürk'ün 5 milyon 40 bin olan takipçi sayısı kısa süre içerisinde 5 milyonun altına indi.

4 Milyon 906 bin seviyelerine kadar gerileyen CNNTürk'ün takipçi sayısının CHP'nin boykot kararının yanlış olduğunu düşünen Ak Partililerin takip etmeye başlaması sert düşüşü önlemiş oldu.

Aynı zamanda daha önce CNNTürk'ü takip etmeyen kimi AFAD İl Müdürlükleri ile kamu kurum hesaplarının da CNNTürk'ü takip etmeye başlaması dikkat çekti.

Daha önce Doğan Media bünyesinde çalışmış ancak sonradan yolları ayrılmış kimi gazetecilerin takibi bırakmadığı da gözlerden kaçmazken 2009 yılında açılmış olan kanalın Twitter hesabında pasif durumda olan pek çok CHP'linin bulunduğu da görülüyor.

Bu boykotun esas amaçlarından biri de maddi olarak kanalı zor durumda bırakmak. CNNTürk'ün reklam gelirlerinde ne kadar değişim oldu henüz bilinmiyor ama Şubat ayı ortalaması, CNNTürk yüzde 3,84 reyting ile tüm kanallar arasında dokuzuncu sırada yer alırken bu rakam Ocak ayında yüzde 4,50 ile yedinci olarak görülmüştü. Buna rağmen CNNTürk şubat ayı ortalaması Aralık ayından yüksek bir konumda bulunuyor. Aralıkta bu oran yüzde 3,53 idi ve yine dokuzuncu sırada tamamlamıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.