En Çok Şikayet Edilen Ürün Ayakkabı Oldu

En Çok Şikayet Edilen Ürün Ayakkabı Oldu
Ticaret Bakanlığı, 2024 yılında Tüketici Hakem Heyetlerine 755 bin başvuru yapıldığını ve 762 bin uyuşmazlığın çözüme kavuştuğunu açıkladı. Ayakkabılar en fazla şikayet edilen ürünler arasında yer aldı.

2024 YILINDA TÜKETİCİ BAŞVURULARINDA REKOR ARTIŞ

Ticaret Bakanlığı, 2024 yılında Tüketici Hakem Heyetlerine gönderilen başvuru sayısında önemli bir artış yaşandığını açıkladı. Toplam 755 bin 997 başvurunun yapıldığı bu yıl, 762 bin 100 uyuşmazlık karara bağlandı ve başvuruların parasal değeri yaklaşık 7 milyar lira olarak kaydedildi. Önceki yıla göre yüzde 75'lik bir artış görüldü. Tüketiciler, başvurularını yazılı ya da elektronik olarak iletebiliyor. Elektronik başvuruların artması dikkat çekiyor.

EN ÇOK İSTENEN KONULAR

Bedel iadesi en fazla talep edilen konu olurken, ürün değişimi veya hizmet yenileme talepleri de sıkça yapıldı. Diğer talepler arasında ücretsiz onarım ve Bedelden indirim yer aldı.

ŞİKAYET DAĞILIMI

Ayakkabılar tüketicilerin en çok şikayet ettiği ürün oldu, bunu kıyafet, kredi kartı üyelik ücreti, cep telefonu, mobilya ve internet abonelikleri takip etti.

SEKTÖREL DEĞERLENDİRME

Perakende ticaret sektörü en fazla başvurunun yapıldığı sektör olarak öne çıktı. Finansal hizmetler ve abonelik hizmetleri de önemli başvuru alan sektörler arasında yer aldı. Ticaret Bakanlığı, tüketici haklarının korunması konusunda Tüketici Hakem Heyetlerinin önemine vurgu yaparak, hızlı ve etkin çözümlerin devam edeceğini belirtti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.