Yeni Çıkan Mazda MX-30 Şimdiye Kadar Görülmemiş Özelliklerle Tanıtıldı!

Yeni Çıkan Mazda MX-30 Şimdiye Kadar Görülmemiş Özelliklerle Tanıtıldı!
Wankel rotary motor, şarj edilebilir hibrit Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV'de jeneratör görevi görüyor. Söz konusu model Avrupa'da satılacak.

Uzun bir aradan sonra, Wankel motor yeni bir Mazda aracına geri döndü. Jeneratör olarak Wankel motorunu kullanan ve piyasaya sunulduğundan beri düşük menzili nedeniyle eleştirilen Mazda MX-30 hibrit piyasaya sunuldu. Önümüzdeki bahar, Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV Avrupa'da satışa sunulacak.

Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV Hangi Özellikleri Sunuyor?

Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV sistemi, Nissan'ın e-Power sistemi ile karşılaştırılabilir. Yeni modelin pil kapasitesi, %100 elektrikli MX-30'un 35,5 kWh pil paketinin aksine 17,8 Wh olarak karşımıza çıkyıor. Tartışmalı batarya, araca yaklaşık 85 km saf elektrikli sürüş menzili sağlıyor. Ancak yeni MX-30 E-Skyacytiv R-EV, 50 litrelik yakıt deposu ile desteklendiğinde 600 kilometreye kadar yol alabiliyor.

2012 yılında RX-8 ile tarih yazan Renesis çift rotorlu Wankel motor, Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV'de kullanılan 73 beygir gücündeki 803 cc benzinli motordan 15 kg daha ağır. Çok fazla alüminyum kullanmanın yanı sıra, mühendisler bunu başarmak için basit ve kompakt bir tasarım kullandılar. Tekerlekleri yalnızca 167 beygir güç ve 260 Nm tork üreten bir elektrik motoru hareket ettiriyor. Tekerleklere mekanik olarak bağlı olmayan benzinli motorun amacı, akülere güç sağlayarak jeneratör görevi görmektir.

mazda-mx-30-2020-im-test.jpg

Günlük Kullanıma Uygun

Mazda'ya göre, MX-30 E-Skyactiv R-EV sahipleri onu tam elektrikli bir araç gibi günlük olarak kullanabilir. Bunun nedeni, daha önce belirlediğimiz gibi, aracın 85 km WLTP saf elektrikli sürüş menziline sahip olmasıdır. Ek olarak, benzinli motor kullanmanın yanı sıra, akü bir prize takılarak da şarj edilebilir. Şu anda 11 kW Wallbox, 36 kW'a kadar DC hızlı şarj özelliği ile 25 dakikada %20'den %80'e şarj olabiliyor, ancak tam olarak şarj olması 1 saat 40 dakika sürüyor.

Yeni Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, 0'dan 100 km/sa hıza 9,1 saniyede ulaşır. Aracın azami hızı 140 km/s ile sınırlandırılmıştır. Teknik olarak PHEV olarak da bilinen bu aracın şarj edilebilir hibrit versiyonu 1703 kg ağırlığında. Almanya'da 35.990 avro kadar düşük ve 45.040 Euro’ya mal oluyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.