Instagram CEO’su Açıklama Yaptı! Fotoğraflar Eskisi Gibi Öne Çıkacak!
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, TikTok ile rekabet edebilmek için kendi benliğinden sıyrılarak görsellerden çok videolara öncelik vermeye başladı. Bazı hesaplar, kullanıcıların Reels adlı videolarda daha fazla etkileşime geçmesini sağlayan platformdan şikayetçi. Instagram CEO'su Adam Mosseri'ye göre bu konuyu ele almak için bir açıklama yapılacak. O zaman Instagram algoritması nasıl görünecek? Gelin haberin detaylarını birlikte inceleyelim
Instagram CEO'su Adam Mosseri'ye Göre Platform Artık Görseller de Sunacak
Instagram'ın CEO'su Adam Mosseri, yaptığı açıklamada, geçen yıla göre video güçlendirmeyi abarttıklarını kabul etti. Tanınmış CEO, Instagram'ın fotoğraf paylaşımına önem verilerek oluşturulduğunu savundu ve gelecekte video fotoğrafları ile video paylaşımları arasında bir denge olacağını tahmin etti. TikTok'un hızla sosyal medya platformlarının zirvesine yükselmesinin ana nedeni, Instagram'ın içeriği öne çıkarmasıydı. Ancak Instagram'a yalnızca fotoğraf yüklemek isteyen kullanıcılar için bu senaryo son derece rahatsız edici hale geldi.
Mosseri, konuyla ilgili şu açıklamaları ekledi:
"2022'de videoya gereğinden fazla önem verdiğimize ve derecelendirmeyi abarttığımıza inanıyorum. Aslında, çok fazla video gösterdik ve yeterli görsel göstermedik. Artık dengelendiğine göre, insanların fotoğraf ve videoları ne sıklıkta beğendiği ve insanların fotoğraflara karşı videolara ne sıklıkta yorum yaptığı gibi şeyler artık daha dengeli. Her şeyin dengede olduğu gerçeği bununla belirtilir.”
Öte yandan, Instagram'da ve başka yerlerde fotoğraf bulmaktan zevk alan ve ilgi duyan kişiler her zaman olacaktır. Fotoğraflar her zaman yaptığımız işin önemli bir parçası olacak. Adam Mosseri, videolar ve fotoğraflar arasındaki dengenin yanı sıra Instagram'daki spam hesaplardaki mevcut artışı ele aldı. CEO, sorunu çözmeye çalıştıklarını ve çok çalıştıklarını açıkladı.
Instagram Özüne Dönme Kararı Aldı
Instagram, özellikle geçen yıl TikTok’la rekabet ederken kendi benliğinden sıyrıldı ve fotoğraflar yerine videoları ön plana çıkarmaya başladı. Reels adlı videolarla kullanıcılarının daha fazla etkileşim almasını sağlayan platform, bazı hesapların bundan şikayet etmesine de neden oldu. Instagram CEO’su Adam Mosseri, açıklama yaparak bu konuyla ilgili değişikliklere gideceklerini belirtti. Peki, Instagram’ın algoritması nasıl şekillenecek? Haberin detaylarına hep birlikte göz atalım.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.